2023-06-26 02:00NYHETER

Nu finns The Skin Agents anti-skav-stift på hyllan hos Apotek Hjärtat

Entré till Apotek Hjärtat

Nu blir det ännu enklare att slippa skavsår. The Skin Agents anti-skav-stift kommer närmare konsumenten hos Apotek Hjärtat.

Sedan 2018 har The Skin Agent's hela produktserie varit en del av Apotek Hjärtats onlinesortiment. Men nu har anti-skav-stiften Anti Friction Balm och Move Anti Chafe Balm tagit klivet ut på hyllan hos 100 stycken fysiska Apotek runt om i landet. Produkterna förebygger skav- och friktionsskador på huden genom sin unika effekt. Genom att applicera ett tunt lager direkt på huden där man brukar få problem så slipper man skavsår.

Att få ut produkterna i fysiska apotek har varit en målsättning sedan The Skin Agent lanserades 2017, berättar Linda Nilsson vd och grundare. Och att Apotek Hjärtat blev först att ta steget är faktiskt lite poetiskt. De var nämligen också var den första apotekskedjan som tog in produkterna i sitt sortiment 2018.

Hur fungerar det?

Ett skavsår är i praktiken en lättare brännskada som uppstår av friktion, fukt och värme. Produkterna består av en unik sammanstättning fettsyror som verkar i hudens övre lager för att minskar friktion samtidigt som de verkar dämpande på rodnad och irritation. Kombinationen resulterar en produkt som aktivt motverkar skador på huden.

Skyddet är aktivt direkt efter applicering, tål fukt och svett. Produkterna är dermatolgiskt testade för exta känslig hy, så alla kan använda dem. Alla är helveganska och innehåller enbart naturliga ingredienser.

Product image of Move Anti Chafe Balm from The Skin Agent with background.

Move Anti Chafe Balm

Skyddar mot skav mellan låren, sk lårskav och andra       friktionsskador som uppstår där hud gnuggar mot hud.   Applicera ett tunt lager på båda ytorna i förebyggande   syfte.

Active Anti Friction Balm 75 ml from The Skin Agent
Product image with background

Active Anti Friction Balm

Appliceras i förebyggnade syfte på fötterna för att   slippa  blåsor och skavsår från alla skor. Skyddar   fötterna från flip flop, högklackat, löparskor,   vandrandringskängor och allt däremellan.

Används även med fördel som skydd från skavande kläder och utrustning som t ex pulsband, benskydd eller en tung ryggsäck på vandringen.

The Skin Agent har ingått i Apotek Hjärtat's onlinesortiment sedan  2018. I apoteken hittar du produkterna på översta hyllan under hudvård. För att se aktuell lagernivå på ditt närmaste apotek hänvisar vi till respektive produkt på apotekhjartat.se

The Skin Agent är en svenskutvecklad hudvårdsserie som aktivt förebygger skav och friktionsskador. Produkterna kan användas på hela kroppen och är 100 % veganska och dermatologiskt testade för extra känslig hy. Säljs via återförsäljare inom segmenten ”Sport, Lifestyle och Medicin”. Under 2020 lanserades den första produkten inom affärsområdet Animalcare, Horse & Hound Anti Chafe Stick. Företaget bakom produkterna är The Skin Agent Sweden AB, ett privatägt aktiebolag som grundandes 2016.