2024-02-28 12:30NYHETER

The Skin Agent - nytt varumärke hos Apoteket AB

Apoteket entréBild på entré hos Apoteket

Nu blir det ännu lättare att slippa lårskav i sommar. Apoteket AB blir återförsäljare av svenska varumärket The Skin Agent.

The Skin Agent är en unik hudvårdsserie som förebygger skav- och friktionsskador. Varumärket lanserades online och på 156 utvalda apotek den 21:a februari med flaggskeppsprodukten: Move Anti Chafe Balm.

Även om The Skin Agent har en hel serie produkter som förebygger olika typer av skavsår så är varumärket för många fortfarande synonymt med "det blåa lårskav-stift" Move. Det är också den produkten som varit så efterfrågad hos Apoteket att den gick raka vägen in i hyllan på 156 av Apotekets butiker.

Vi vet att det är många som har väntat på att kunna gå och handla våra produkter det på sitt lokala Apotek, säger Linda Nilsson, vd och grundare, The Skin Agent.

Fullständig lista på vilka apotek som har produkten i sitt sortiment finns på theskinagent.com och aktuellt lagersaldo kan man alltid se på apoteket.se.

The Skin Agents produkter används för att förebygga skador från skav i allt från sport till vardag samt i medicinska situationer och vi tror att Apoteket är en naturlig kunskapskälla för våra kunder när de behöver tips och råd kring egenvård av kroppen.

Att våra produkter ska finnas på de fysiska apoteken har därför varit en del av vår marknadsstrategi sedan starten säger Linda Nilsson, vd och grundare, The Skin Agent.

Jag ser fram emot ett långt och givande samarbete med Apoteket AB, och även att få ser fler av våra produkter ute i hyllorna hos Apotekets butiker inom kort.

Om Apoteket: Apoteket AB är Sveriges ledande apoteksaktör med drygt 3 300 engagerade medarbetare som erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården och företag. Med ca 400 apotek, 600 apoteksombud, e-handel och digital rådgivining samt service till vårdgivare är Apoteket tillgängligt över hela landet. Varumärket är ett av Sveriges starkaste med högt anseende inom läkemedelskompetens och hållbarhet.

The Skin Agent är en svenskutvecklad hudvårdsserie som aktivt förebygger skav och friktionsskador. Produkterna kan användas på hela kroppen och är 100 % veganska och dermatologiskt testade för extra känslig hy. Säljs via återförsäljare inom segmenten ”Sport, Lifestyle och Medicin”. Under 2020 lanserades den första produkten inom affärsområdet Animalcare, Horse & Hound Anti Chafe Stick. Företaget bakom produkterna är The Skin Agent Sweden AB, ett privatägt aktiebolag som grundandes 2016.