2021-03-03 10:28NYHETER

Lyko tar in The Skin Agent i sitt sortiment

Pressbild Lyko paketPressbild Lyko paket Fotograf: Mikael Sjöberg

Lyko har ett av marknadens bredaste sortiment av skönhets-, hud- och hårvård. Vilket har gjort de till en naturlig marknadsplats för konsumenter som vill kunna botanisera bland en mängd olika varumärken och en självklar återförsäljare för The Skin Agent. Idag har Lyko försäljning online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Polen och Österrike och planerar fortsätta växa geografiskt.

The Skin Agent är ett svenskt varumärke som har tagit fram en naturlig hudvårdsserie som aktivt motverkar skav och friktionsskador på huden. Produkterna appliceras direkt på huden och skyddar den direkt vid applicering. Formulan absorberas helt av huden och kladdar inte.

Move Anti Chafe Balm som motverkar skavsår mellan låren.

Active Anti Friction Balm som motverkar skavsår från kläder, skor och utrustning (t ex pulsband).

Comfort Anti Chafe Balm som förebygger skav och friktionsskador i de lite känsligare områdena som underlivet, ljumskar och runt bysten.

Företaget ser fram emot, att tillsammans med Lyko, välkomna många fler människor in i en bekvämare vardag utan lårskav, infanterield, behå-skav, svidande ljumskar, skoskav, sadelsår och andra.

En av de vanligaste önskemålen vi får från våra kunder är se till att våra produkter är mer tillgängliga. Därför är vi väldigt glada att numera ingå i Lykos sortiment, berättar Linda Nilsson, vd The Skin Agent.

The Skin Agent säljs sedan årsskiftet i hela skandinavien men ambitionen är att inom en snar framtid nå ännu fler marknader internationellt.

Läs mer om produkterna på Lyko.com

The Skin Agent header

The Skin Agent är en svenskutvecklad hudvårdsserie som aktivt förebygger skav och friktionsskador. Produkterna kan användas på hela kroppen och är 100 % veganska. Produkterna finns hos ett 70-tal återförsäljare inom segmenten ”Sport, Lifestyle och Medicin”. Företaget bakom produkterna är The Skin Agent Sweden AB, ett privatägt aktiebolag som grundandes 2016. Produkterna lanserades på den svenska marknaden i januari 2017.