2021-06-04 11:14Pressmeddelande

Inga skavsår när Scandinavian Mixed går av stapeln i Sverige.

I samarbete med Scandinavian Mixed  sponsrar The Skin Agent alla tävlingsdeltagare i Scandinavian Mixed med ett Active Anti Friction Balm som aktivt förebygger skav och friktionsskador från kläder, skor och utrustning.

Att mitt under en golfrunda känna ett skavsår smyga sig på är ingen rolig upplevelse, och har hänt dem flesta. Ett litet sår som kan göra så ont och som kan påverka spelet negativt kan ibland vara svårt att förstå.

Att tillsammans med The Skin Agent sponsra några utav världens bästa golfspelare med det innovativa svenska antiskav-stiftet är därför för oss på Scandinavian Mixed en så kallad Perfect Match, säger Fanny Berglund på Player Service, Scandinavian Mixed.

Om Active Anti Friction Balm
Active Anti Friction Balm är ett antiskav-stift som kan användas på hela kroppen. Det appliceras i förebyggande syfte där problem med skavsår brukar uppstå. Det har en dubbelverkande funktion som både minskar friktion samtidigt som det motverkar rodnad och irritation på huden. Produkten är helvegansk, ekologisk och innehåller enbart naturliga ingredienser. Den är utvecklad och produceras i Sverige.

Utsedd till Bästa Sportprodukt
Active Anti Friction Balm utsågs för bara någon vecka sedan, till Bäst Sportprodukt 2021. Produkten har funnits några år, men nu börjar fler och fler få upp ögonen för här stiftet som gör att man faktiskt kan slippa skavsår, istället för att behöva behandla det.

Att sponsra deltagarna i Scandinavian Mixed var ett enkelt beslut. Vi kan ju inte, med gott samvete, riskera att de bästa spelarna från Europatouren drabbas av skavsår när de är på besök i Sverige. Sedan hoppas vi givetvis att det här blir en naturlig följeslagare för dem på tävlingar och träningar framöver, säger Linda Nilsson, Vd, The Skin Agent.

The Skin Agent is a Swedish skin care brand that specialize in products that actively prevent chafing and friction damage to the skin. All products are 100 % vegan and can be used all over the body. They are sold via retailers in the segments ”Sport, Lifestyle och Medicin”. Late 2020 the first product in the new segment "Animal Care" was launched. The company behind the products is The Skin Agent Sweden AB, a privately owned Ltd company founded in 2016. The Skin Agent was first launched on the swedish market in January 2017. _________________________________________________________________________________________ The Skin Agent är en svenskutvecklad hudvårdsserie som aktivt förebygger skav och friktionsskador. Produkterna kan användas på hela kroppen och är 100 % veganska. Säljs via återförsäljare inom segmenten ”Sport, Lifestyle och Medicin”. Under 2020 lanserades den första produkten inom affärsområdet Animalcare, Horse & Hound Anti Chafe Stick. Företaget bakom produkterna är The Skin Agent Sweden AB, ett privatägt aktiebolag som grundandes 2016. Produkterna lanserades på den svenska marknaden i januari 2017.