2020-11-02 06:01Pressmeddelande

The Skin Agent - först med anti-skavsårsmedel för häst och hund

Header image Horse & Hound Anti Chafe Stick from The Skin AgentHeader image Horse & Hound Anti Chafe Stick from The Skin Agent

Vi kallar dem våra bästa vänner. Nu är det dags att de får samma omtanke som vi ger oss själva!

Djur drabbas av olika sorters skavsår i samma utsträckning som vi. Hästar är känsliga djur som ofta lider av att deras utrustning sliter på dem. Seldon, sadel och grimma som skaver mot bog, päls och näsrygg. Många hundar får problem med att tassar och trampdynor spricker, att huden blir irriterad under dragselen och, speciellt för jakthundar, runt genitalierna.

Nu kan dessa skavsår förhindras istället för att behandlas.

Svenska hudvårdsföretaget The Skin Agent Sweden AB har utvecklat ett Anti-skav stift för hästar och hundar. Efter att ha etablerat flera framgångsrika anti-skav produkter släpper företaget den första likvärdiga produkten för djur under sitt varumärke The Skin Agent. Horse & Hound Anti Chafe Stick är ett stift som aktivt förebygger den rodnad och irritation som kan utvecklas till skavsår hos hästar och hundar.

Tanken väcktes när vi ställde ut på Falsterbo Horse Show med vår humanserie, och var och varannan hästägare frågade varför vi inte hade ett anti skavmedel för hästarna. Därför är det extra roligt att kunna presentera den här nyheten. Precis som alla av våra produkter är den en helt vegansk, ekologisk produkt utan syntetiska ämnen, säger Linda Nilsson, VD

Som The Skin Agents tidigare produkter stryks Horse & Hound Anti Chafe Stick på som ett stift. Formen gör det enkelt att applicera samtidigt som det minimerar kladd och överdosering. Stiftet består av en unik sammansättning fettsyror som verkar i hudens olika lager för att minska friktion och  stärka hudens läkeprocess. Effekten är omedelbar och långverkande.

Horse & Hound Anti Chafe Stick har tillkommit utifrån ett tydligt behov och med den responsen som vi har fått redan före lansering, känns det som väldigt många hela djurägare har väntat på den här produkten. Vi ser fram emot att se den här produkten hos både befintliga och nya återförsäljare på den skandinaviska marknaden, säger Linda.

The Skin Agent är stolt att kunna säga "För djur, testad på människor" om sitt nya Anti Chafe Stick då produkten både utvecklas och produceras enligt samma principer och de höga krav som företaget ställer på sina produkter som tas fram för människor. Funktionell hudvård för häst och hund.

Fakta Horse & Hound Anti Chafe Stick
Minskar friktion - Motverkar rodnad - Stärker pälsens struktur - Verkar direkt -
Blockerar inte porer - Noll dagars karens (Häst) - Vegan - Naturlig - Ekologisk - Tillverkad i Sverige

Prouct image Horse & Hound Anti Chafe Stick - grey background

Lansering: 9 november 2020

The Skin Agent är ett svenskt varumärke som 2017 lanserade en unikt funktionell hudvårdsserie som aktivt förebygger skav och friktionsskador på huden. Förutom högsta betyg i flera oberoende tester belönades The Skin Agents produkter med "Green Geauty Award" i Finland 2017. Produkterna säljs av återförsäljare inom segmenten Sport, Lifestyle och Medicin och numera även Animal Care. Horse & Hound Anti Chafe Stick är det första svenska produkten av sitt slag. Företaget bakom produkterna är The Skin Agent Sweden AB, ett privatägt aktiebolag som på några få år gått från en lovande start-up till Sveriges ledande producent av anti-skavsårsmedel. Alla produkter är helveganska, ekologiska och fria från konstgjorda ämnen. Vi tror att det är bäst för både hud och natur.