2023-03-20 05:15Pressmeddelande

The Skin Agent ny sponsor till Skuru IK Handboll

Ellen Voutilainen, lagkapten i Skuru IK DamlagEllen Voutilainen, lagkapten i Skuru IK Damlag

Inga fler skavsår i Skuru Dam när svenska hudvårdsföretaget The Skin Agent går in som ny sponsor. Företaget har utvecklat Sveriges första serie antiskav-stift.

Handbollen är en sport som berör och väcker härliga känslor, inte bara på planen utan också utanför.  En fartfylld och spännande sport med en lång historia i Sverige. Handbollen utvecklar styrka, snabbhet, tålighet, koordination och taktisk förmåga. Det är också en sport där skavskador är vanligt förekommande. The Skin Agents anti-skav stift förebygger aktivt skav och friktionsskskador på huden.

Vi arbetar med många fristående idrottsutövare inom en mängd olika sporter men har länge letat efter rätt lagsport där vi kan göra skillnad. Vi vet att skav- och friktionsskador ett vanligt förekommande problem inom många bollsporter. Skuru Dam har vi har följt länge, och det är självklart extra roligt att kunna stötta ett elitlag ”på hemmaplan”, säger Linda Nilsson, vd och grundare till The Skin Agent. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med Skuru och framför allt att ingen av spelarna ska behöva lida av skavsår igen.

Handbollen är en sport som engagerar den ungefär lika många killar som tjejer och de  värderingar som handbollen står för såväl på planen som på läktaren känner The Skin Agent igen sig i. Så det finns mycket att gilla med handboll i allmänhet och Skuru i synnerhet.  Därför är The Skin Agent både stolta och glada över att få vara en del av Skuru Handboll och bidra till en skavfri vardag för Damlaget.

Handboll och Skavsår

Vi brukar säga att det är bättre att förebygga än att behandla skavsår. På elitnivå är det  extra viktigt för att förebygga och undvika skador. Till vardags använder Skuru Damlag The Skin Agents produkter Active Anti Friction Balm som motverkar skavsår av kläder, skor och utrustning (bl a knäskydd och runt nacken), samt Move Anti Chafe Balm för att slippa skav på insidan av låren.

Vi i Skuru Dam älskar The Skin Agents produkter för att de förebygger alla typer av skavsår som vi brukar få av t.ex. knäskydd eller skor, berättar Ellen Voutilainen, lagkapten i Skuru Dam. Vi har använt produkterna i flera månader nu och märker en stor skillnad.

Skuru IK har under många år varit den handbollsklubb som har flest barn- och ungdomslag som spelar i handbollens seriesystem i Stockholm. Skuru IK Handboll har idag totalt cirka 35 lag – från våra dam- och herrlag och hela vägen ned till de yngsta. Damernas A-lag spelar i högsta serien sedan 1986 och har hittills tagit hem 3 SM-guld, varav det senaste 2021. Skuru förser också löpande landslaget med spelare.

The Skin Agent är en svenskutvecklad hudvårdsserie som aktivt förebygger skav och friktionsskador. Produkterna kan användas på hela kroppen och är 100 % veganska och dermatologiskt testade för extra känslig hy. Säljs via återförsäljare inom segmenten ”Sport, Lifestyle och Medicin”. Under 2020 lanserades den första produkten inom affärsområdet Animalcare, Horse & Hound Anti Chafe Stick. Företaget bakom produkterna är The Skin Agent Sweden AB, ett privatägt aktiebolag som grundandes 2016.

Mathias Lind
Försäljning & Marknad | Skuru IK Handboll