2022-01-09 11:15Pressmeddelande

The Skin Agent är officiell partner till Falsterbo Horse Show

The Skin Agent officiell partner till Falsterbo Horse Show 2022The Skin Agent officiell partner till Falsterbo Horse Show 2022

The Skin Agent satsar på ridsporten som ny officiell partner till Falsterbo Horse Show 2022. The Skin Agent har utvecklat Nordens ledande anti-skav-stift, en smidig produktserie som förebygger friktionsskador på huden. Med målet att varken djur eller människor ska behöva lida av skavsår.

The Skin Agent grundades 2016 och har tagit fram en unik hudvårdsserie som aktivt motverkar skav och friktionsskador. Skavsår är ett vanligt problem inom ridsporten, både för häst och ryttare. Även en mindre friktionsskada kan sätta stopp för både tävling och träning.

Världsunik produkt för hästar
För ca ett år sedan lanserade The Skin Agent en unik produkt för att motverka skavsår på hästar, Horse & Hound Anti Chafe Stick. 2021 vann produkten internationellt erkännande när den listades som av de 30 mest innovativa produkterna inom hästnäringen av Spoga Horse.

Hudvård för hästar, testad på människor
Ett skavsår kan enklast beskrivas som en lättare brännskada på huden. Den skapas av friktionen som uppstår av värme, fukt och rörelse. The Skin Agents produkter är helt naturliga och består av en unik sammansättning fettsyror som arbetar aktivt i hudens alla lager för att motverka friktion. Alla djurprodukter är gjorda enligt samma höga krav som företaget ställer på sina stift för människor och är helt fria från syntetiska ingredienser.

Falsterbo Horse show  har en speciell plats i vårt hjärta. Det var nämligen här, 2019 som idén till det som blev världens första anti-skav-stift för hästar föddes, berättar Linda Nilsson, grundare och vd, The Skin Agent. Vi ser fram emot att göra 2022 till ett skavfritt år för både ryttare och hästar.

Företagets första stora sponsorsatsning
The Skin Agent anser att djur ska få samma vård och omtanke som vi människor. Falsterbo Horse Show blir företagets första stora sponsoraktivitet och valet grundar sig i evenemangets värderingar. I Falsterbo är det nämligen lika mycket fokus på horse som på show. En ”perfect match” för The Skin Agent helt enkelt!

Med nästan ett tusental hästar och ryttare, ett femtiotal olika klasser, över sjuhundra funktionärer och lika många hästskötare, förstår man att Falsterbo Horse Show inte är en vanlig tävling. Det är en livsstil, en mötesplats och framför allt den veckan på sommaren alla längtar till. Det finns inget naturligare ställe att närvara om man vill möta hästintresserade från amatör till elitnivå inom ridsporten.

The Skin Agent is a Swedish skin care brand that specialize in products that actively prevent chafing and friction damage to the skin. All products are 100 % vegan and can be used all over the body. They are sold via retailers in the segments ”Sport, Lifestyle och Medicin”. Late 2020 the first product in the new segment "Animal Care" was launched. The company behind the products is The Skin Agent Sweden AB, a privately owned Ltd company founded in 2016. _________________________________________________________________________________________ The Skin Agent är en svenskutvecklad hudvårdsserie som aktivt förebygger skav och friktionsskador. Produkterna kan användas på hela kroppen och är 100 % veganska. Säljs via återförsäljare inom segmenten ”Sport, Lifestyle och Medicin”. Under 2020 lanserades den första produkten inom affärsområdet Animalcare, Horse & Hound Anti Chafe Stick. Företaget bakom produkterna är The Skin Agent Sweden AB, ett privatägt aktiebolag som grundandes 2016.